Îndrumaţi de dna.înv. Stana Mihaela, elevii clasei a III-a B au participat la proiectul eTwinning Ecological STEM-ECOS”. Au avut ca parteneri şcoli din România, Turcia, Albania, Macedonia.
Acest proiect a dezvoltat abilităţile de viaţă ale elevilor şi a contribuit la învăţarea pe tot parcursul vieţii, conştientizarea acţiunilor asupra mediului înconjurător şi asumarea responsabilităţii. Timp de 4 luni s-au desfăşurat activităţi lunare prin care elevii au conştientizat importanţa folosirii surselor de energie regenerabilă şi au învăţat cum să reducă amprenta ecologică. Au înţeles ce este compostul și cum ne ajută să folosim deșeurile alimentare într-un mod sustenabil.
Un punct forte al proiectului a fost colaborarea cu elevii din alte ţări (Turcia, Albania, Macedonia.). Colaborarea a presupus muncă în echipă, sprijin reciproc, efort comun pentru realizarea unor sarcini, ceea ce a stimulat motivaţia, implicarea şi performanţa.
În urma activităților desfășurate în cadrul acestui proiect eTwinning, atât în școală cât și în afara ei, elevii au abordat atitudini pozitive față de mediul înconjurător și au avut posibilitatea de a învăța utilizând noile tehnologii. Un alt câștig important al participării la proiectul eTwinning ”Ecological STEM-ECOS!” este abilitatea de a forma echipe internaționale de lucru.
Cel mai important impact al acestui proiect a fost schimbul de experiență europeană. Fiecare profesor și elev din proiect a aflat lucruri noi despre alții, din alt colț al Europei. Profesorii au învățat unii de la alții despre curriculum, metode de lucru, tehnologie, dar și stil de viață, dezvoltare personală sau ținte profesionale.